Vernieuwing van meer dan 100 websites
De afgelopen week zijn alle websites van Podozorg Nederland en haar vestigingen vernieuwd! In het vorige webontwerp (2015) hebben we volledig ingezet op groei van de bezoekersaantallen. Zo zijn wij van circa 3.000 maandelijkse bezoeken in juni 2015 gestegen naar 16.000 bezoeken in oktober 2018. Een stijging van bijna 500%! De strategie die we hiervoor hebben gebruikt focuste zich op kennisdeling. Het belangrijkste onderdeel hierin is de wekelijkse blog. Die heeft er voor gezorgd dat in 2018 ruim 72% van de bezoekers de website bereikt via de niet-betaalde resultaten van de Google zoekmachine. In 2015 was dit nog geen 25% van het totale bezoekersaantal.
Meegroeien met nieuwe technieken
Echter staat het internet nooit stil. Sinds 2015 is het gedrag van de websitebezoekers behoorlijk veranderd. Ook zijn er anno 2018 technieken en mogelijkheden die drie jaar geleden nog niet bestonden. Om onze klant de allerbeste te laten zijn, moeten we meegroeien met deze ontwikkelingen. Daarom zijn wij de afgelopen tijd druk bezig geweest met de vernieuwing van alle Podozorg websites.
Wat is er veranderd?
Nu de bezoekersaantallen steeds verder blijven groeien, is het zaak dat we deze bezoekers leiden naar concrete afspraken bij de dichtstbijzijnde Podozorg praktijk. Daarom hebben wij de nieuwe websites “commerciëler” ingericht:
- Het hoofdmenu is direct zichtbaar, zonder dat deze eerst geopend moet worden
- Bovenaan iedere pagina staat een verwijzing naar de afspraakpagina of de dichtstbijzijnde Podozorg praktijk
- Iedere praktijkwebsite heeft op de homepagina een fotocarrousel
- Op de homepagina’s staat een afwisselend overzicht van patiëntervaringen
- Onderaan iedere pagina bevindt zich een sitemap, waar de volledige websitestructuur is terug te vinden
- De submenu’s kunnen meerdere niveaus bevatten
- De blogartikelen kunnen worden gefilterd per categorie
- Aan de zijkant van ieder blogartikel bevindt zich te allen tijde een verwijzing naar de dichtstbijzijnde Podozorg praktijk, met daaronder een ervaring van een patiënt
Daarnaast is de grafische vormgeving aangepast naar de normen van nu. Zo maken we in het nieuwe ontwerp gebruik van een monochroom kleurpallet, rondere hoeken en een veel rustiger lettertype. Bekijk hieronder de voor- en na-foto's:
Homepagina
Locatiezoeker
Praktijkwebsite
Over websites
Nederlanders zijn altijd en overal online. Daarom is het belangrijk om als bedrijf online sterk aanwezig te zijn. Benieuwd hoe het bouwen van websites in zijn werk gaat? Bekijk onze werkwijze via de onderstaande knop.