Interactie met de doelgroep
Een goede relatie met de doelgroep is essentieel. Waar zouden onze klanten immers zijn zonder hùn klanten? Daarom blijven wij met de doelgroep van onze klanten in gesprek, over belangrijke en onbelangrijke zaken.
Actief zijn en blijven
Best lastig, het opzetten van een social media campagne. We moeten bepalen hoe de doelgroep wordt aangesproken, op welke platformen content wordt geplaatst en welke doelen behaald moeten worden. Maar het beheren en onderhouden van een campagne is minstens zo belangrijk. Slecht beheer en onderhoud is dodelijk voor de uitstraling van een bedrijf. Wie neemt immers een bedrijf serieus dat op 2 februari 2012 voor het laatst iets heeft geplaatst? Wij zorgen ervoor dat onze klanten actief blijven op social media.
Onze werkwijze
Tijdens het onderhoud van de social media van onze klanten doorlopen wij de volgende stappen:
Inrichting
Voordat we met de doelgroep in gesprek gaan, bepalen we eerst het doel van uw social media campagne. Wilt u meer volgers en meer bezoekers op uw website? Of wilt u juist een specifieke boodschap onder de aandacht brengen? Hier passen wij de strategie op aan. Vervolgens stellen we een contentkalender op en verdelen we de taken. We maken duidelijke afspraken op wat voor manier en wat u gaat communiceren.
Daarnaast worden alle beoogde social media kanalen ingericht volgens de normen van uw huisstijl, zodat u overal dezelfde uitstraling heeft.
Uitvoering
Aansluitend gaan wij berichten plaatsen en de interactie met volgers en geïnteresseerden aan. Alles volgens de vooraf vastgelegde social media kanalen, wijze en planning. Ook worden nieuwe volgers gezocht.
Bewaking
Door monitoring en bijsturing van de social media campagnes worden deze verder geoptimaliseerd. Tot slot zullen we u rapporteren over de voortgang, de resultaten en de mogelijke vervolgstappen om de verschillende campagnes verder te optimaliseren.
Praktijkvoorbeelden
Bewijs nodig? Wij onderhouden de social media van onder andere de volgende klanten: