Een viertal praktische tips

Eerder gaven we een aantal tips voor een betere lokale online vindbaarheid. Een van onze tips is om gebruik te maken van 'Google Mijn Bedrijf'. Een registratie bij Google Mijn Bedrijf houdt simpelweg in dat u bij Google staat geregistreerd als bedrijf met adres- en contactgegevens (en deze gegevens kunt beheren).

Niet alleen wordt uw bedrijf weergeven in de Google zoekmachine, ook bent u hiermee zichtbaar op Google Maps wanneer er wordt gezocht naar uw bedrijf of vergelijkbare bedrijven.

In dit artikel lichten we de mogelijkheden van Google Mijn Bedrijf uit aan de hand van een viertal praktische tips.

1

Registreer uw bedrijfsgegevens

In de eerste plaats wordt Google Mijn Bedrijf gebruikt voor het registreren van bedrijfsgegevens. Door uw adres- en contactgegevens in te vullen worden deze bij lokale zoekopdrachten weergeven in de Google- zoekmachine en maps. Hiermee maakt u het potentiele klanten makkelijker om uw bedrijf te vinden.

Onderstaande afbeelding toont onze bedrijfsgegevens uit Google Mijn Bedrijf aan de rechterzijde van de zoekresultaten.

Registreer uw bedrijfsgegevens

2

Publiceer uw openingstijden

Niet alleen uw bedrijfsgegevens worden in het overzicht getoond, ook de openingstijden van uw bedrijf zijn direct zichtbaar. Zorg er daarom voor dat u uw openingstijden invult en zo nodig aanpast. Niets is vervelender voor een klant dan voor een dichte deur verschijnen.

3

Maak gebruik van posts

Een update uit 2017 maakt het mogelijk om berichten op uw bedrijfspagina te plaatsen. Door middel van 'posts' plaatst u eenvoudig berichten omtrent acties, kortingen, evenementen of nieuws. Met posts is het mogelijk om uw bedrijf meer op te laten vallen in de lokale zoekmachine.

Maak gebruik van posts

4

Plaats extra links

Een recente update maakt het mogelijk om extra links toe te voegen aan uw bedrijfspagina. Deze extra links zijn gericht op het maken van een afspraak/reservering, het plaatsen van een bestelling of het bekijken van een menukaart.

Bij deze opties zult u waarschijnlijk aan een restaurant denken, maar met name een directe link naar ‘het maken van een afspraak’ kan ook binnen andere branches uitstekend worden toegepast.

Vergroot uw online vindbaarheid

Via Google Mijn Bedrijf kunt u als ondernemer gemakkelijk inspelen op (potentiële) klanten die op zoek zijn naar snelle informatie of aankopen. Ook vergoot het uw lokale vindbaarheid in zowel de Google- zoekmachine als maps.

Wilt u verdere stappen maken in het vergroten van uw vindbaarheid? Wij geven u graag persoonlijk advies! Kom gerust langs bij het Kapelhuis in hartje Amersfoort. De koffie staat klaar (of iets sterkers). Klik op de onderstaande knop!

Neem contact op