Een eerlijke planeet
Fair Sayari staat voor een toerisme industrie die eerlijk is naar zowel de omgeving als de lokale bevolking. Vanwege het internationale karakter van het bedrijf is gekozen voor het Engelse woord 'Fair', oftewel: eerlijk. Fair Sayari focust zich voornamelijk op het continent Afrika en het tweede deel van haar naam is daarom een woord uit het Swahili. Sayari betekent namelijk 'Planeet' in deze Afrikaanse taal. Fair Sayari = Eerlijke Planeet.
Tijdens de ontwikkeling van de huisstijl hebben wij gezocht naar een uitstraling die past bij het eerlijke en duurzame karakter van dit bedrijf.
Over het logo
De basis van de merkidentiteit van Fair Sayari wordt gevormd door het logo. Het logo bestaat uit twee elementen:
- Tekstueel element: Fair Sayari
- Beeldend element: de cirkel als symbool voor de planeet
Over het lettertype
De huisstijl wordt mede gekenmerkt door het gebruik van twee lettertypen: Open Sans en Oswald. Open Sans is een duidelijk en goed leesbaar lettertype. Daarom vormt dit de basis voor iedere uiting. Om uitingen kracht bij te zetten wordt Oswald toegepast. Dit is het lettertpe dat in de huisstijl als accent wordt gebruikt.
Over het kleurenschema
Voor Fair Sayri is het onderstaande kleurenspectrum bepaald. Hierin zijn verschillende groene tinten opgenomen, passend bij duurzaamheid.
Over huisstijlen ontwerpen
Een sterk merk begint bij een goede uitstraling, daarom ontwerpen wij unieke logo's en huisstijlen. Benieuwd hoe het ontwerp van een nieuwe huisstijl in zijn werk gaat? Bekijk onze werkwijze via de onderstaande knop.