Gebasseerd op een film van Fellini

Otto e Mezzo is de titel van een Italiaanse film uit 1963, geregisseerd door de beroemde Federico Fellini. Deze film heeft als basis gediend voor de identiteit van de populairste pizzeria uit Dordrecht.

Tijdens de ontwikkeling van de huisstijl hebben wij gezocht naar een uitstraling die eer doet aan het stijlvolle tijdperk waarin de film werd opgenomen.

Huisstijl voor Otto e Mezzo

Over het logo

De basis van de merkidentiteit van Otto e Mezzo wordt gevormd door het logo. Het logo bestaat uit twee elementen:

  • Tekstueel element: Otto e Mezzo
  • Beeldend element: de 8½ in de vorm zoals we deze hieronder terugvinden
Huisstijl voor Otto e Mezzo Huisstijl voor Otto e Mezzo Huisstijl voor Otto e Mezzo

Over het lettertype

De huisstijl wordt mede gekenmerkt door het gebruik van twee lettertypen: PT Sans en Expletus Sans. PT Sans is een duidelijk en goed leesbaar lettertype. Daarom vormt dit de basis voor iedere uiting. Om uitingen kracht bij te zetten wordt Expletus Sans toegepast. Dit is het lettertpe dat in de huisstijl als accent wordt gebruikt. Denk hierbij aan: koppen, quotes en highlights.

Huisstijl voor Otto e Mezzo

Over het kleurenschema

Voor Otto e Mezzo is een breed kleurenspectrum bepaald. Deze bestaat uit een kern (1. de volle kernkleuren) en een buitenste ring (2. de sfeer- en accentkleuren).

Huisstijl voor Otto e Mezzo Huisstijl voor Otto e Mezzo

Over huisstijlen ontwerpen

Een sterk merk begint bij een goede uitstraling, daarom ontwerpen wij unieke logo's en huisstijlen. Benieuwd hoe het ontwerp van een nieuwe huisstijl in zijn werk gaat? Bekijk onze werkwijze via de onderstaande knop.

Bekijk onze werkwijze