Gebasseerd op een film van Fellini
Otto e Mezzo is de titel van een Italiaanse film uit 1963, geregisseerd door de beroemde Federico Fellini. Deze film heeft als basis gediend voor de identiteit van de populairste pizzeria uit Dordrecht.
Tijdens de ontwikkeling van de huisstijl hebben wij gezocht naar een uitstraling die eer doet aan het stijlvolle tijdperk waarin de film werd opgenomen.
Over het logo
De basis van de merkidentiteit van Otto e Mezzo wordt gevormd door het logo. Het logo bestaat uit twee elementen:
- Tekstueel element: Otto e Mezzo
- Beeldend element: de 8½ in de vorm zoals we deze hieronder terugvinden
Over het lettertype
De huisstijl wordt mede gekenmerkt door het gebruik van twee lettertypen: PT Sans en Expletus Sans. PT Sans is een duidelijk en goed leesbaar lettertype. Daarom vormt dit de basis voor iedere uiting. Om uitingen kracht bij te zetten wordt Expletus Sans toegepast. Dit is het lettertpe dat in de huisstijl als accent wordt gebruikt. Denk hierbij aan: koppen, quotes en highlights.
Over het kleurenschema
Voor Otto e Mezzo is een breed kleurenspectrum bepaald. Deze bestaat uit een kern (1. de volle kernkleuren) en een buitenste ring (2. de sfeer- en accentkleuren).
Over huisstijlen ontwerpen
Een sterk merk begint bij een goede uitstraling, daarom ontwerpen wij unieke logo's en huisstijlen. Benieuwd hoe het ontwerp van een nieuwe huisstijl in zijn werk gaat? Bekijk onze werkwijze via de onderstaande knop.